Elmätare


Så här i vintertider kan ju bostaden bli både kall och fuktig. Har man inte tillgång till en varm och skön brasa är elektriska element inte att förakta. Lampor, spis och kylskåp fungerar ju också med el, för att inte tala om tvättmaskiner och datorer. Men, alla är inte miljonärer, så det kan vara bra att ha koll på hur mycket el det går åt. Det finns ju en fördel i att kunna betala sin elräkning. Då är det bra med en snygg och stilren elmätare. Gärna i kombination med ett proppskåp. Det händer ju att proppar slutar att fungera och det kan vara bra att ha allt på ett ställe.  Sen så behövs ingen tavla på väggen med elmätaren, den är ju ett konstverk i sig.  Just den här skulle snart bytas ut till något mera tidsenligt. Möjligen var det bra, kanske var den elmätaren bättre i både utseende och effektivitet, vad vet jag. Men, eftersom jag inte bodde i lägenheten, kan jag ju tycka att det var lite synd att den byttes ut. För den prydde sin plats där på väggen i hallen, och sen kan jag ju tycka, är det lite synd att allt gammalt ska bytas ut.

Kommentarer

  1. Sarah: Ja, visst är det. Jag blev alldeles glad när jag såg den.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar