Badrumsnytt


Badrummet närmar sig fullbordan, men ännu är det fukt kvar i golvet. Jag får vänta ännu någon vecka innan det är färdigt.  Men något har hänt. En naken glödlampa pryder väggen i sin ensamhet och en kabel med intressant innehåll tittar ut genom väggen. Den får mig att tänka på alla filmer där den stora, stygga bomben tickar i snabb takt nedåt till explosionen. Hjälten svettas, där han sitter på huk framför det myller av sladdar, metall delar och tickande klocka som han just hittat bakom ett klädskåp. Vilken sladd ska han klippa av så att bomben inte sprängs. Spänningen är olidlig (tror de bara) men han lyckas alltid klippa av rätt när det är en sekund kvar. Undrar vad som händer om jag klipper av en sladd? Klipper jag av rätt, är det den blå och vad händer om jag klipper av fel? Men det är ju alltid den röda sladden som ska knipsas av på filmer och jag har ju ingen röd sladd! Hjälp!



Kommentarer

Skicka en kommentar