Linköpings stadsfest 2012 del 2



Den stora festen närmar sig. Kungsträdgården i Linköping fylls med mera staket. De står där och väntar medan gubbarna bär och bygger med annat material.



En stor scen ska byggas och till det behövs många byggdelar. Det är en evig väntan och dessutom hänger regnet i luften. Men scendelarna har nog inget emot en regnskur eller två. Värre är det väl med byggnadsjobbarna som sliter med att få ihop allt.


Soptunnorna står på rad och bara väntar att bli utplacerade. De är så många att de inte går att räkna. Och för att inte besökarna ska missa och kasta skräp på gräsmattan finns det många strålkastare på plats så de kan lysa upp området när det blir mörkt.


 
Eller … de kanske ska lysa på de som uppträder eller kanske på publiken. Det är inte så gott att veta, men de står där och väntar, liksom mycket annat, på att bli utplacerade på sin rätta plats. Och i morgon börjar det. Jag undrar om de hinner färdigt till dess?


Kommentarer

  1. Det är allt det där arbetet före och efter som man aldrig reflekterar över, men det är nog så att det finns en hel del att stå i för att få det klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det som fick mig att dokumentera just den här festen. Den ligger alldeles nära mitt jobb, så jag har fått följa alla förberedelser och det är inget man slänger i hop på en kvart har jag insett.

      Radera

Skicka en kommentar