Grävlingar vid Garnisonen



Ibland gäller det att släppa alla måsten. Glöm perfekt fokus, skärpa, vitbalans och bländare. Tvärnita med cykeln och slit upp kameran från väskan och börja ta… innan objektet försvinner. På väg till en annan stadsdel i Linköping var två grävlingar ute och flanerade utanför, vad det verkade, sitt hem i ett avlopps rör. Kanske kände de lukten av min kamera för de försvann illa kvickt in i sitt rör, innan jag hann bromsa min cykel. Som tur var kikade en ut för att se vad den där mystiske personen sysslade med. Sen backade han in och låg och tryckte inne i röret tillsammans med sin fru. Länge stod jag kvar och hoppades de skulle komma ut igen, men nej då, tvåbeningar med cykel och kamera var inte något som väckte deras nyfikenhet. Försent kom jag till kalaset, men ett häftigt minne rikare.  Lite långt bort var de, objektivet räckte inte till för en perfekt bild, men, å andra sidan ska jag vara glad att de inte var närmre, grävlingar är ju inget precis något man gosar med.

Kommentarer

Skicka en kommentar