En del av paradiset


Varje år när det blir sommar längtar jag till havet. Vid ett stort hav bodde jag många somrar när jag var barn. Dit längtar jag fortfarande. Vågorna, vattnet, värmen och naturen blev mitt sommarlov. Känslan bär jag alltid med mig. När jag blev vuxen fick jag förmånen att uppleva Havstenssund. Det finns inte lika mycket i mitt hjärta, men nog önskar jag mig dit just nu. Jag har många dagar kvar till semestern och jag bor långt från en sjö och ännu längre från ett hav, men längtan växer sig starkare för varje dag.
 

Kommentarer

  1. Den Ofrivilliga Bloggaren: Bilden är tagen från Hällsö, en liten ö utanför Havstensund. Samhället på bilden är just Havstensund. Bilden togs för ett antal år sedan av min man.

    SvaraRadera
  2. vacker bild. Lite signifikativt för svensk sommar. Bilden är väldigt harmonisk på något vis.Tack för att du delar med dig av den.
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar