söndag 23 april 2017

På cykeltur i Tinnerö

 Att bilder aldrig ljuger är ju inte sant.
Som mina bilder här.
Det syns inte hur det blåste och stormade.
Det syns inte hur kall vinden var.
Bilderna ser ju rätt trevliga ut, kan jag tycka.
Solsken, vår och natur.

 Men cyklade gjorde jag, fast jag höll på att blåsa av vägen.
Det var bara att växla ner och trampa på.

Skylten med hästen har en historia för sig.
Någon i Linköpings Kommun läste inte på tillräkligt.
Det hela blev fel.
Skylten betyder att det endast är hästar som får trafikera vägen.
(Den är dessutom satt på fel sida, vänster.)
Det blev ett himla liv, plötsligt fick man inte köra bil på vägen.
Men det var inte så kommunen hade menat, 
de ville bara att man skulle uppmärksamma att det fanns mycket hästar i området. 
(Smedstad ridsportcenter ligger alldeles i närheten).
Någon hade som sagt inte läst på ordentligt om vad skylten betydde.
Men nu ska skyltarna bytas ut, så det hela blir rätt och riktigt.

Några hästar sågs tyvärr inte till den här dagen, 
men jag träffade på ett grupp soldater i marsch. Fast de vågade jag inte fotografera.
Sen började det regna och hagla den sista kilometern hem.


 





2 kommentarer:

  1. Som sagt, det syns ju inte på bilden så jag fortsätter leva i tron att det var en fantastisk dag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju inte speciellt varmt och det blåste halv storm men annars var det faktiskt en fantastisk dag. Och det är klart, hagelskuren som kom i stormen var väl inte så kul men ... området jag cyklade i är helt fantastiskt och så var jag ju på väg hem. :)

      Radera