fredag 31 mars 2017

Våren som kom av sig

 Så blev det vår i några dagar.
Solen värmde. Blommorna började titta fram.
En dag var det rena sommarvärmen och jag kavlade upp jeansen när jag cyklade hem.
Fast det bara var mars.

 Men jag vet att i mars är det inte sommar.
Och temperaturen den föll och plötsligt en morgon var det flera minusgrader ute.

 Det var en  helt ljuvlig morgon,
Jag gillar ju det kalla vädret, så det gjorde mig ingenting.
Solen den sken och frosten glittrade som drottningens smycken.
Så i stället för att cykla raka vägen till jobbet, gjorde jag något jag inte brukar.

I stället för att flexa hem tidigare på eftermiddagen, såg jag till att använda flexen på morgonen.
Så jag stannade min cykel och tog några frostiga, soliga morgonbilder i stället.
Och som vanligt hamnade jag tillsist i örtagården i Gamla Linköping.
Nyponen är fotograferade där.
Några timmar senare var det flera grader varmt, 
frosten var försvunnen och jag var på mitt arbete.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar