torsdag 23 mars 2017

Att följa en blomma

 Eftersom jag ofta fotograferar i Örtagården som finns i Gamla Linköping,
 har jag också fått tillfälle att följa blommor från knopp till utslagen skönhet.

 Som den här Helleborus.
Den bor under ett stort träd som ger skugga och skydd.
Det finns massor av dem. Blommorna alltså.

De vaktas av världens fetaste katt.
Den kom och inspekterade mig en dag.
Det var inte speciellt kul.
Dessutom var jag där före, jag har levt mycket längre än katten, 
så jag tyckte att en inspektion var rätt onödig.
Det verkade inte som den argumentationen bet, katten fortsatte hålla ögonen på mig.
Mina fotografier blev rätt usla den dagen.

Tur det finns flera dagar och att katten inte visat sig mer.
Nu är det bara en koltrast som håller sina ögon på mig.
Och en och annan turist förstås. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar