måndag 13 februari 2017

Februari i Örtagården, Gamla Linköping

Ibland rinner tiden iväg.
Inte för att det är roligt, utan bara för att det är så mycket att göra.
Det kan ju i och för sig vara kul, men i bland går tiden bara för fort.
Det är redan mitten av februari och senaste inlägget var i januari.
Jag som hade tänkt att nu ska jag blogga bättre i år.
Det gick i alla fall bra i januari.

Jag fotograferar mest i skymningen,
på väg hem från jobbet.
Jag känner mig som en av attraktionerna i Gamla Linköping.
Det är där jag stannar, går av cykeln och fotograferar i örtagården.
Folk har stannat och tittat.
Hej!
Torkade blommor finns kvar,
det är skumt, enkelt och färglöst.
Fantastiskt vackert.
Häromdagen kom det lite snö.
Då blev det ännu bättre.

4 kommentarer:

  1. Ibland kan det vara så att man hittar på andra saker än att blogga...
    Jag ser dina fina bilder på instagram, så jag vet ju vad du gör ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Fast jag vill blogga mer, det är så roligt att skriva. Men sen är det ju det där med jobbet som tar energi och allt annat som ska göras. (En familj och ett antal barn). Men jag jobbar på, så det löser sig det med.

      Radera
  2. Jag gick också till Gamla Linköping senast jag var i Linköping. Duggregn, råkallt och ganska mörkt men vackra motiv för kameran i alla fall:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Råkallt och mörkt har det varit länge tycker jag. Snön har ju lyst med sin frånvaro. Men jag går ju inte där och tittar på husen, så jag tänker nog inte på vädret. Men det blir nog bättre nästa gång du är där. Sol och varmt och glass och sommar, (kanske).

      Radera