söndag 22 januari 2017

Den där blå tiden på dygnet


 Att ta kort vid gryningen eller skymningen är kul.
Samtidigt är det rätt svårt.
Bilderna, när det går bra, blir fantastiskt vackra tycker jag.
Blåa, med inslag av grått.
Det blir lite mystik och fantasi i bilderna.
Den här togs just vid en sådan tidpunkt.
De torkade blommorna står i min rabatt.
Med lite snö på ser de ut som små bakelser.

Sen fick jag för mig att printa ut bilden.
Det blev en sorglig historia.
Det blåa försvann och ut kom en brungrå variant.
Kompatibilitet kallas det.
Mellan skärm (från yngre stenåldern), relativt nytt grafikkort och uråldrig skrivare försvann min bild.
Men problem är ju till för att lösas, så jag jobbar på det.
Den bild jag ser på min skärm ska också min skrivare ta fram.
Det är ju bara maskiner det handlar om.
Eller  hur?
To be continued, som det heter på engelska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar