måndag 22 februari 2016

En stilla dag


Jag delade och kärnade ur ett granatäpple.
Jag bankade och slog.
Sen delade jag blodapelsin, äpplen och ingefära.
Sen åkte allt ner i råsaftscentrifugen.
Vi köper frukt som aldrig förr och provar med den ena blandningen efter den andra.
Just den här blev syrlig och mycket god.
Man riktigt kände hur nyttig den var. 
Och det kan jag behöva för min hals har gjort ont.
.


Juicen blev alldeles röd och väldigt vacker.


Lite senare på dagen drack jag hett te.
Fullt med ingefära, gurkmeja och andra kryddor.


Sen tittade jag på mina tulpaner,
drack mitt te
och läste i en bok.


Det blev en stilla dag.
En sådan som det blir när orken inte är på topp.








2 kommentarer:

  1. Det lät verkligen som en fantastiskt god juice!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det också. Bland det bästa i juiceväg vi gjort. I alla fall tycker jag det. Min man och jag har inte riktigt samma åsikt om vad som är godast. :)

      Radera