söndag 10 januari 2016

Fredagen då snön kom till Gamla Linköping del 1


Så blev det fredagen den 8 januari.
Då började det snöa.
Och snöa.
Och snöa.
Det tog aldrig slut.
Jag cyklade iväg till arbetet och den här gången tog jag med både kamera och stativ.
Jag ska ju träna på att fota med stativ har jag ju bestämt.
Gamla Linköping var den perfekta platsen.


Den sena eftermiddagen var ovanligt lugn.
Det var inte många ute.
Bara några få som pulsade i snön.
Och så jag, med cykel, kamera och stativ.
Gamla Linköping var magiskt vackert.
De gamla röda husen mjukt omfamnade av den vita snön.
Fortfarande var advents- och julgransbelysningen kvar.


Jag hade kunnat stå kvar där länge om det inte var så att fingrarna sakta frös till is.
Att vara utomhusfotograf i vinterväder är inte det lättaste. 

 

Och inte kunde jag ta en värmande fika heller.
Klockan var mycket och utomhusfiket vid Historiska kompaniet var redan upptaget.
Tusentals snöflingor hade redan ockuperat stolar och bord.
Det är sådant som händer en fredagseftermiddag i januari.
Så jag började cykla igen. 
Hem.
 
































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar