söndag 6 december 2015

Helleborus Verboom Beauty - once again



Julrosor är bland de vackraste blommorna tycker jag.
Och bland det svårare att fotografera.
De blommar ju under vinterhalvåret och det betyder ju, i alla fall där jag bor, att det är mörkt för det mesta. Både ute och inne.



Men jag köpte ett stativ i höstas och tänkte att nu ska det bli ordning på vinterfotograferingen.
Så, det blev stativträning i dag.




Vilken tur att jag köpt en Helleborus Verboom Beauty. En av alla olika sorters julblommor.
Den fick agera fotomodell.
Och det gjorde den med den äran tycker jag.





2 kommentarer:

  1. Du valde i alla fall en modell som stod still ;) Fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det är fördelen med inomhusfotografering. Det blåser inte. Som det stormar ute nu skulle jag aldrig hinna få någon blomma att fastna på bild.

      Radera