söndag 22 november 2015

Den första snön i november



Ibland har man tur.
Jag hade semester den där dagen då den första snön föll.
Den som kom i november.
Solen sken.
Det var några minusgrader.
Perfekt för en tur med kameran och cykeln.
Vägen var på sina ställen väldigt lerig.
Stigen var smal.
Men det var fortfarande vackert.





Och någonstans där framme lyste ju solen.
Det visste jag ju innan jag gick in i skogen.
Och stigen blev till en grusig väg utan lera och vattenpölar.
Sen stannade jag till i affären innan jag kom hem igen.
Det var en fantastisk promenad.




2 kommentarer:

  1. Första snön är alltid speciell - även om man bara får se den på bild...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl publicera många bilder på snö, vinter och jul, så du får vara med i svenskt väder även om du är på andra sidan jorden. :)

      Radera