måndag 20 april 2015

Kastanjer på gång


Man blir ju alldeles snurrig när man är ute nu. Överallt knakar det i träd och rabatter. Med värmen som kommit slår allt ut och det är som alltid på våren. Det är som man aldrig har sett det vackra förut.
Kort måste tas på vitsippor – igen. Jag har jag vet inte hur många bilder på den blomman, men i alla fall, jag måste ju ta ett par kort just i år.
Och på kastanjen som är på gång med sina mystiska formationer. Det ska bli blommor så småningom och blad och fantastiskt vackra blommande träd.
Sen när själva kastanjerna kommer, får man akta sig noga. Jag cyklar under flera av träden, de är stora, men vill inte gärna få en drös kastanjer i huvudet. De kan vara vassa och hårda.
Men än är vi inte där.

Och jag hade rätt angående magnolian. Den blommar för fullt.




1 kommentar:

  1. Ja våren är en hektisk tid...och underbar. Svårt att hinna med "innearbetet" med bilder o datorer. Man vill helst vara ute och bara njuta :-)

    SvaraRadera