torsdag 8 januari 2015

Bristen på sol i de mörka korridorernas hus


Den allra minsta julstjärna blommar fortfarande i sin kaffekopp, och tänk, plötsligt stod den där i solskenet. Det var nästan så den svimmade, det är jag helt säker på, för solen är något den inte är van vid.
Inte jag heller, om sanningen ska fram. Ibland har den skymtat från fönstret, där jag gått i korridoren på mitt arbete, men när jag cyklat hem har det varit mörkt.
Så det var ju fantastisk tur att solen har lyst i flera dagar under julledigheten. Och att jag har kunnat vara ute, just då när den lyst som starkast.
Fast nu är man tillbaka till de mörka korridorernas hus med tidiga morgnar och sena kvällar. Jag får väl hoppas på helgen. Snö, minusgrader och sol. Det blir en härlig promenad det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar