lördag 22 november 2014

Tvätta fönster och växter




I samband med att jag tvättar fönster så duschar jag alltid mina krukväxter. Jag bär dem till badkaret och duschar ordentligt.
Det är märkligt vilken färg de får efteråt när allt damm försvinner från bladen. Sen verkar det också som livslusten kommer tillbaka i växten. Hela jordklumpen är ju genomblöt och alla rötter får vatten samtidigt.
Men å andra sidan kanske det är min livslust som ökar när jag tittar på rena fönster, rena växter och nya gardiner.
I vilket fall så känns det bra att efter en dags hårt dagsverke, att ta en kopp te och titta på det fina.

3 kommentarer:

  1. Det gjorde jag också en gång när jag hade växter som skulle duschas, men "det var då min vän, en gång för längesen..."

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en frodig djungel, härligt!

    SvaraRadera
  3. Ditt inlägg ger mig en tankeställare...
    Ha det gott! /SA

    SvaraRadera