torsdag 6 november 2014

Snart är det jul


Och så kom snön.
 Det snöade när jag cyklade på morgonen och så fortsatte det mest hela dagen. 
Och jag bara ville hem och klä granen, hänga upp röda gardiner, sätta upp någon tomte här och där och ja, bara ha jul.

Och ute dalade snöflingor stora som flak.

Det var julkorts stämning.

I alla fall ett tag. Sen blev det blött och när jag åkte hem töade det. 
Vatten över allt och blöt snö lite här och där.

Trist tycker jag som gillar snön.
Men det kommer väl mer.

2 kommentarer:

  1. Nej, ingen gran riktigt än...kan vi inte vänta lite till??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite. Så där som någon dag innan julafton. Men första snön, ljuset, ljuden (och ledigheten) och allt gjorde att jag blev så sugen. Men vi startar väl med första advent eller...?

      Radera