måndag 17 november 2014

Kyrkråttor på väg


Fullastade med ost är de på väg hem. Kyrkråttorna som hamnade på mitt piano. De är nog lite vilsna för de är på ny plats, långt från Domkyrkan och här hittar de inget hem. I alla fall inte just nu.

Men snart är det advent och jul och då kommer min antika kyrka upp. Den brukar stå just på pianot. Har jag tur växer skaran runt kyrkan något varje år. Någon ängel eller figur som flyttar in. Fast det var några år sedan något nytt tog plats.

Så blev det den här hösten och plötsligt stod de där framför mig.  Kyrkråttor var inget jag hade förut. Så de fick följa med och nu väntar de bara på sitt nya hem som än så länge ligger nedpackat i sin låda.

1 kommentar:

  1. Jag förstår att de små sötnosarna kan bli lite vilsna utan hem .vem vet, den där julkrans kanske blir både påskkyrka och sommarkyrka sedan så de får någonstans att bo hela året.

    SvaraRadera