söndag 5 oktober 2014

Och ute är hösten på gång


Och ute är hösten på full gång. Färger av alla de slag och gäss i plogar uppe i himlen.
Tur är väl det att jag har fönster, så jag kan titta ut och se det vackra. Det är nämligen så att ett elakt virus däckade familjen och det har inneburit att jag inte varit ute speciellt mycket de senaste veckorna. 

Jag har hostat desto mer. 

Och sovit, när väl hostan tagit slut.
Så trött jag varit.

Men nu har det vänt. Jag är fortfarande hes, benen lite darriga, men går det som det ska, så ska jag vara tillbaka på jobbet på tisdag.
Och då får jag cykla genom hela härligheten.

Det ska bli underbart.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du är på bättringsvägen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var snällt. Varje höst i september blir det likadant. Två-tre veckor med superdunderförkylning och hosta och allt. Jag är så trött på det. Känns som jag kunde göra annat än vara sjuk. Men nu är jag på gång igen. Tack än en gång.

      Radera
  2. Det är aldrig kul att vara krasslig så det är skönt att höra att det håller på att släppa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var snällt. Sen jag började jobba på det arbete jag har just nu drabbas jag ständigt av dunderförkylningar. Men nya jobb växer ju inte på träd, så än så länge blir det så här, trots c-vitamin, frukt, motion och andra förebyggande åtgärder. Det är väl något jag glömt eller ...

      Radera