söndag 31 augusti 2014

Träningssöndag och ett fönster i Asks kyrka



Hela söndagen ägnade jag mig åt att träna hårt. Det var få minuter som ägnades åt att sitta på en stol. Benmuskler, rygg- och armmuskler fick jobba ordentligt.


Jag började morgonen med att färga håret. Både armar och rygg fick jobba. Sedan blandade jag ihop ingredienser till tekakor. Det blev mycket att röra och knåda. 40 stycken låg till sist nygräddade på köksbordet. Samtidigt fixade jag ihop degen till fyra limpor som sedan gräddades. Sen var jag tvungen att gå en promenad till affären för att köpa mjölk. Jag hade i ett svagt ögonblick lovat familjen lasagne. Det blev mycket vispande vid spisen. Armmusklerna fick jobba.

Och hela tiden stod jag upp.


Sen var idén att jag skulle göra några kex också.

Men det blev bara en idé.


Orken tog slut.


Fönstret finns i Asks vackra kyrka i Östergötland. Nästa söndag ska jag nog sitta i stillhet och ro vid ett vackert fönster och läsa en bok. Det är ju träning det med. Att vända blad efter blad får armmusklerna att jobba.


I alla fall lite.

2 kommentarer:

  1. Prata om att förena nytta med nöje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och allt det goda var till för att ätas upp. Tur att det är fler än mig i familjen.

      Radera