söndag 15 juni 2014

Miriam Bryant, Nationaldagen 2014, Valla, Friluftsmuseet Gamla Linköping



Jag har haft två mycket intensiva veckor, både på arbetet och privat och bloggens uppdatering har väl inte varit de bästa.
På nationaldagen var jag en sväng till Valla som är en del av friluftsmuseet Gamla Linköping. Miriam Bryant uppträdde på scenen.


Det dunkade på bra. Hur folk kunde stå så nära scenen fattar jag inte. Jag fick ont i öronen.


Hon var glad och sjöng på.


Skam till sägandes så har jag ingen aning om vem hon är, eller om hon är känd eller så. Men hon hade bra röst och såg ut att ha kul. Jag tog några kort och strosade vidare för att titta på blommor och gamla bilar. Antikbilklubben var nämligen där med bilar, bussar och lastbilar. Sen blev det fika i gräset. Dagen firades tillsammans med ca 20 000 Linköpingsbor, vackert väder, delar av familjen och en syssling som dök upp där i vimlet. Han hade jag inte träffat på flera år Det blev en mycket bra eftermiddag.





2 kommentarer:

  1. Jag kan ju trösta dig med att inte heller jag har hört talas om denna artist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns tryggt att det finns en till ovetande. Det är alltid lättare när man inte är ensam. :)

      Radera