tisdag 3 juni 2014

Middagsgäst vid Vätterns strand



Så var jag på utflykt tillsammans med mina arbetskamrater. På utflykter blir man hungrig och vid Vätterns strand fanns en restaurang. Vi trotsade vädrets makter, det var mulet, inte helt varmt, men det regnade inte.

Så kom maten.

Och med den kom middagsgäst nummer åtta. Den som inte var bjuden och inte heller fick plats vid bordet.



Den objudna gästen satt sig så nära den vågade. Väntade. Vred lite på huvudet. Väntade.





 Väntade. Vred på huvudet till ett annat håll. Spanade den efter förstärkning?




Det kom ingen förstärkning och tji fick den gästen. Maten tog slut. Den här gången blev den inte bjuden på en smula.


2 kommentarer:

  1. Visst är de vackra på bild, men jag vet itne riktigt om jag tycker om dem när de närmar sig och vill dela maten med mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns en anledning till att den inte var bjuden. Fast det var kul att ha den så nära när kameran var framme. Fåglar blir lätt en liten prick i bilden annars.

      Radera