söndag 13 april 2014

Gerbera



Så var jag på torget och kom hem med ännu en tulpanbukett, samt en bukett med gula gerbera med lååånga stjälkar. Jag ställde dem i en lång, smal kristallvas och plötsligt såg mitt hem ut som ett inredningsmagasin. I alla fall just där blommorna stod. Vände man blicken åt ett annat håll såg det hela lite annorlunda ut. Men det kanske är så i de fotograferade hemmen också. Städat och fejat för att fotografen ska komma. Alla lådor och överblivna papper inslängda i en garderob eller i tvättstugan där i alla fall inte fotografen skulle ta kort. Men vackra är blommorna i vilket fall, och jag blir glad och det är väl det som är huvudsaken kan jag tänka.

4 kommentarer:

  1. Det är klart att den normala vardagen är undanplockad när fotografen kommer.
    Jag inser just att jag glömde köpa tulpaner inför helgen. Visserligen är det städat och fint, men det lilla extra fattas. Tänk vad ett par blommor kan göra.
    Ha en fin kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blommor gör fantastiskt mycket. Tack för att du tittade in.

      Radera
  2. Blommor gör så mycket (även om det inte är "kliniskt fotograferingsundanplockat" för övrigt.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer aldrig ha det så där undanplockat. Det finns annat att göra tycker jag.

      Radera