tisdag 25 mars 2014

Fint

Ibland händer det att man ramlar på något som man inte alls behöver, som inte passar in men som ändå säger: Ta hand om mig. Och då gör man det och kommer hem med en liten grön metallbunke med söta små får på. Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha den till och mina barn är alldeles för stora för att leka med den, men jag blir väldigt glad när jag ser den. Och det tycker jag faktiskt är anledning nog för att den kan få sin plats i mitt hem. Att bli glad är väl ändå bland det bästa som finns, allt blir så mycket lättare då. Kanske jag kan ha en hemlig gömma i den, fylla den med hemligheter som bara jag vet om.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att hitta saker som man inte alls kan förstå hur man har klarat sig utan i alla år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, man blir överraskad rätt ofta av den vetskapen.

      Radera