söndag 24 november 2013

Linköping under femtiotalet, ny bok av Gunnar Elfström




Och så blev jag bjuden på en bokrelease. Igen. Gunnar Elfström hade än en gång producerat en mycket vacker bok om Linköping tillsammans med Göran Billeson och Johnny Dahlgren. I boken presenteras Linköping genom tidningen Östgötens fotografier, alla bilder är från 50-talet och från den tid när min mamma och pappa var unga. Jag fanns inte än, men genom text och bilder, blir även den gamla stadens bilder mina.

En bokrelease kräver mer än en bok och författare.

 


Ljudet måste fungera. 
Hur ska man annars höra Gunnar berätta om boken? 


Blombuketterna måste vara färdigköpta och redo att bli överlämnade.


Författaren själv måste kunna svara på reportrarnas frågor och ställa upp för fotografering.

Boken ska jag visa för min mamma och så ska vi sitta där i soffan och prata om det Linköping som var hennes och pappas. Och då blir hennes minnen mina och så lever det gamla kvar i det nya.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar