måndag 16 september 2013

Förkylningsmedicin


När en envis förkylning inte vill ge med sig är det förkylnings pepp och olika typer av medicin som måste till. Förutom vila och en och annan hostmedicin som finns hemma, så har även den lokala affären mycket att erbjuda. Lite inredningstips (idéer för när man orkar), lite te (för skrovlig och ond hals) och lite Dumle (för själen och det allmänna välbefinnandet). Det känns bättre för stunden, och med många Dumle blir ju stunderna fler och tillsist blir jag nog frisk i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag kämpar på - fortfarande. Nu har jag i alla fall börjat jobba efter 2 1/2 vecka hemma.

      Radera
  2. Själen måste få sitt, Dumle kommer att fixa så du är pigg på ett kick. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åt nog för lite dumle. Jag är inte frisk än, men jag har huvudet uppåt i alla fall. kram

      Radera