tisdag 2 juli 2013

Grusiga sommarvägar



Det är något visst med grusiga sommarvägar som ringlar sig in i skogen. Här kan man gå eller cykla i lugn och ro. Lyssna på ljudet från skogen. Motorväg och asfalt är långt borta. Här kan man gå in i skuggan och ut i solen. Kanske ligger sommarstugan efter kröken, kanske står någon där och väntar.  Kanske det är en okänd sväng på en okänd väg som leder till nya upptäckter. Kanske en glasskiosk eller en hage full med hästar. Äventyr i det lilla – en grusig sommarväg.

7 kommentarer:

  1. Vilken vacker sommarbild! Jag kommer på cykel, det knastrar i gruset, jag känner dofterna, njuter av tystnaden och alla gröna nyanser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång kan vi åka tillsammans med våra nya cyklar och tröttnar vi på det långsamma tempot kan vi alltid sladda lite. Det går också bra på grusvägar.

      Radera
    2. Så kul! Det ser jag fram emot! Den nya cykeln är ju inte min ännu men jag hör av mig när den är det, så tar vi en cykeltur. Funderar på om jag fortfarande kan sladda eller om den färdigheten försvunnit?

      Radera
  2. Härligt att inte alltid veta vart vägen tar vägen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan rent av vara spännande.

      Radera
  3. Passar utmärkt för en mopedtur:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vägar passar till mycket. Bara du tutar när du kör förbi. :)

      Radera