tisdag 25 juni 2013

Polkagrisar i Gamla Linköping


När jag var liten såg vi ofta på diabilder och film. När det var på mig och mina syskon var det jätte kul, men när pappa visade sina bilder han tagit på blommor suckade vi alla. Det var inget kul, det var jättetråkigt. Nu är jag där själv och kan inte låta bli att ta kort på den ena fantastiska blomman efter den andra. Gamla Linköping har, förutom en massa hus, också många vackra blommor. Rosor i alla färger hänger över trästaketen eller klänger längs med en husvägg. Polkagrisrosen eller Rosa gallica ”Rosa Mundi” har just börjat blomma. Ett sundare alternativ än polkagrisen och ett framtida köp till min trädgård. Det skulle inte alls göra något om den stod där i en rabatt hemma hos mig.

4 kommentarer:

  1. En skönhet. Blir bra i din trädgård!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Då gäller det bara att hitta en affär som säljer en planta (eller två). Sen så.

      Radera
  2. Visst är det så...ibland kan jag fundera över vem mer än jag som tycker om alla mina blombilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om dina blombilder, så fortsätt du.

      Radera