söndag 30 juni 2013

Nedräkningen har börjat



Nedräkningen har börjat, semestern finns inom räckhåll. Den ena efter den andra arbetskamraten försvinner från sina arbetsrum. Den ständiga frågan ska besvaras: Ska du göra något speciellt i sommar?
Jag gör alltid speciella saker. Jag kan läsa nya böcker. Böcker jag aldrig läst. Det är speciellt. Och regnar det kan jag alltid lägga ett nytt pussel eller se en ny film. Gärna en långsam, snäll och vacker film som Laxfiske i Jemen. Förresten den kan jag ju se om när det regnar, då blir det speciellt. Sen kan jag äta glass i Ulrika (ett litet samhälle utanför Linköping), det är speciellt, det har jag aldrig gjort förut. Blir jag trött på mitt hastiga semesterliv kan jag ju alltid göra som hägern. Ställa mig någonstans och fundera över livet. Kanske kommer jag fram till att jag tycker synd om alla som måste åka än hit, än dit och slita ut sig så till den grad att de skulle behöva semester för att vila upp sig efter den semester de haft eller så kommer jag fram till att det skulle vara speciellt att åka till Falsterbo. Där har jag aldrig varit. Då blir det speciellt. Men det allra mest speciella är att jag faktiskt får göra som jag vill. Jag har inga planer, jag har inga tider. Jag bara är. Semester som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar