onsdag 24 april 2013

Tillbaka till Åtvidaberg



Så reser jag tillbaka till Åtvidaberg. Förhoppningsvis är jag långt från torget, kommunhuset och den gröna skulpturen som föreställer en räknemaskin från Facit. Ett torg som lämnar mycket att önska. Kanske är jag nära det vackra Adelsnäs men den fina slottsträdgården. Kanske är jag nära alla vackra hus som tillhört slottet. Men några rosor får jag inte se den här gången. Det var tur att de fanns där förra sommaren så det fanns något vackert att titta på. 

Hur kommunhuset ser ut hittar du här, och hur en vacker del av torget ser ut hittar du här.


4 kommentarer:

  1. Åtvidaberg är barndom för mig. ÅFF var bäst och Facit blomstrade, det förstod jag när jag hälsade på hos mormor o morfar, som bodde 15 km därifrån.

    Nej, i trädgården har jag inga tranor. De håller mest till i kärret på andra sidan vägen, men ibland går de och äter på åkern bakom huset:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner inte till Åtvidaberg allt för väl. Men lite utflykter dit har jag gjort och det är, på sina ställen, väldigt vackert där.

      Radera
  2. I Åtvidaberg har jag aldrig varit, kanske värt ett besök någon gång...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan det nog vara. Det är en gammal bruksort som fyller 600 år i år. Det har ett gammalt slott och på sina håll väldigt vackra hus.

      Radera