fredag 8 mars 2013

Utställningsförberedelser i Linköpings Stadsbibliotek



Och så stod de där och bara väntade på att jag skulle fylla dem med utställningsmaterial. Bild efter bild skulle sättas fast. Ingen kant fick vara sned, linjalen blev min bäste vän. Nålarna skulle tryckas in ordentligt. Skärmarna skulle flyttas till sin plats på golvet. Det skulle bli till en juvel mitt i rummet. Förberedelseveckan var slut, nu var det dags. Så jag laddade batterierna med en flaska juice och satte i gång.

2 kommentarer:

  1. Nyfiken - vad är det för utställning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en utställning om Liköpings elementarläroverk för flickor med kopior på bilder från sent 1800-tal till början av 1900-talet. Och så lite text till så man fattar vad bilderna handlar om. Jag har letat material, kopierat och satt upp. Nervöst, läskigt och fantastiskt roligt på samma gång.

      Radera