söndag 3 februari 2013

Vid Linköpings Universitet



Jag har alltid gillat att gå i skolan, speciellt på universitetet. Lyckan är fullkomlig när köket är fullt av nya (eller gamla) böcker fulla med nya kunskaper som ska in i min hjärna. Det börjar bli dags för en kurs igen, eller kanske kan jag äntligen klara av min etikuppsats. Den går säkert att kombinera med familj och arbete. Jag kan ta en eftermiddag i sommar och sitta vid de gula blommorna vid Linköpings Universitet och fundera på frågeställningar och syfte, bakgrund och slutsats. Och medan jag tänker kan jag alltid fotografera de gula blommorna med min nya kamera (som snart är ett år, tänk vad tiden går), äta medhavd matsäck och njuta av livet.

6 kommentarer:

  1. Visst är det spännande att hitta en kurs att läsa just för nya och olika sorters inputs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en lycka som jag aldrig kommer att sluta med.

      Radera
  2. Känner precis som du...
    Älskar att lära mig nya saker!
    kram E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju förundras över hur allt får plats där i huvudet, för det gör det ju. kram

      Radera
  3. Visst är det roligt att läsa och lära sig nya saker. Har ständigt en binge högskolekurser på gång bara för att.

    SvaraRadera