onsdag 9 januari 2013

Funderingar på ett piano



Alldeles nygifta står de där utanför kyrkan, de ser glada ut och funderar kanske på vad som ska hända nu i det liv de ska leva tillsammans. Varje år sedan länge tillbaka, plockas de in och ner i en kartong andra veckan i januari, för att komma fram igen till julhelgen i december. Kyrkan de gifter sig i är en gammal fin gipskyrka som jag köpte i en butik för flera år sedan. Den stod där i fönstret och väntade på mig och som tur var hade jag råd att köpa den. Kyrkfolket blir mer för varje år och pianot blir snart fullt av små gubbar i 3 cm höjd. Lever jag tills jag blir hundra får jag väl köpa mig en flygel så alla får plats.

2 kommentarer:

  1. Härliga - och lite annorlunda - juldekorationer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En hel församling finns det på pianot. Prästen, brudparet, brudparets föräldrar, gäster, änglakören, några beduiner, herdar och vikingar. En salig blandning, eller som det heter numer - mångkulturellt.

      Radera