söndag 16 december 2012

Ringblomma - nedräkning



En perfekt blomma att ta hjälp av när det gäller att räkna ner. 5 dagar kvar. 1 blad för måndag, ett blad för tisdag, ett blad för onsdag, ett blad för torsdag och ett blad för fredag. Sen har jag semester. Jag behöver inte gå upp klockan 6 och jag behöver inte gå och lägga mig i tid på kvällen. Jag behöver inte svara i telefon när det ringer. Jag kan sticka strumpor på eftermiddagen, pussla hela natten, gå långa promenader på förmiddagen och se spännande filmer på eftermiddagen – om jag vill – annars gör jag något annat. Kanske bloggar jag varenda dag – vem vet. Det är det som är en del av semestern – att göra lite vad man själv har lust till.

2 kommentarer:

  1. Det måste vara det som är riktig semester: att göra vad man vill när man vill och hur man vill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så alla skulle tänka.

      Radera