onsdag 7 november 2012

Ny bok - Skål, sa slussvaktare Lange och tömde slussen



Glasen var fyllda med något bubbligt (kanske var det slussvatten eller … så var det inte).



Författaren sorterade glatt sina böcker.


Stämningen var på topp, föreläsningen fantastiskt och ute sken solen.



Blommorna delades ut som tack och jag var där, på bästa plats, när Gunnar Elfström presenterade sin nyaste bok om Linköping. En bok med underhållande text blandat med gamla och nya bilder. Min egen bok transporterades hem per cykel, väl nedstoppad i väskan.  Blank, vacker och alldeles ny (boken alltså, inte min cykel). Julafton i november, kan det vara mycket bättre.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är någon visst med det nya blanka. Knaket i bokryggen när den öppnas för första gången och man får titta på alla vackra bilder. kram

      Radera
  2. Kul! Nu kan jag förresten meddela att plötsligt finns dina inlägg synliga igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag slet för att lösa problemet. Och jag läste på, och funderade och jag löste det alldeles själv, utan hjälp av tekniker eller bloggerforum. (där fanns många med samma problem men ingen med någon lösning). Så jag är fortfarande stolt och lättat över att jag klarade ut det.

      Radera