torsdag 13 september 2012

Svart tulpan



När jag var liten hade vi svarta tulpaner i ett av alla trädgårdsland hemma i mitt första barndomshem. Jag kom ihåg att jag tyckte de var väldigt vackra. Av någon anledning som jag inte vet, har jag aldrig skaffat mig några själv. Det måste jag verkligen göra i höst, så jag har de blommande i min rabatt nästa år. Får väl duga med ett svart ros (som egentligen är röd) så länge. Det påminner mig om ett annat minne från barndomen. Alla svartvita bilder som magiskt växte fram i min pappas fotolabb. Jag fick stå på en pall för att räcka upp när jag hjälpte till.

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt läcker bild! Och jag håller med, visst var det något speciellt med de där bilderna som växte fram vid framkallningav bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Och ensamtid med en förälder är ju inte heller helt fel. Om jag minns rätt var mina syskon inte speciellt intresserade av fotografering. (Och det är de inte nu heller)

      Radera
  2. Jättefint! Vad roligt att din pappa höll på med fotografering också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det var kameror som Leica och Hasselblad och strålkastare ständigt. Och alla diabildsvisningar när vi fick se hans blommor ... Det var inte kul när jag var liten, det var roligare att se mig själv. Men nu är det jag som fotograferar blommor och mina barn som suckar. Så det kan bli.

      Radera