fredag 13 juli 2012

Matpaus



När sällskapet är trevligt, vädret är bra och man har suttit länge i bilen är en kopp te med en god smörgås något att längta efter. Då blir man glad när tillfället kommer. Glatt parkeras bilen och in ramlar man en efter en på den lilla restaurangen. Beställer och betalar och går för att hämta sitt te. Suckande inser man att tekulturen på just det här matstället kunde vara otroligt mycket bättre, den kunde ha funnits. Som tur var fanns det en påse med acceptabel tesort i och det blev tillsist en trevlig stund innan färden fortsatte.

4 kommentarer:

  1. Tekultur i kaffesverige - finns det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer att ett och annat ställe förvånar sitt tedrickande besök.

      Radera
  2. Jag är en sån som inte förstår mig på te..jag inväntar lösningen på kaffe intravenöst på jobbet...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi rätt lika, fast jag förstår mig inte på kaffe. Same, same but different, som ordspråket säger. kram

      Radera