fredag 22 juni 2012

Midsommarafton med Folkungagillet i Lambohov 2012





I Lambohov i Linköping hade Folkungagillet dansuppvisning i vackra folkdräkter, IK Östria Lambohov skötte servering och det fanns ponnyridning för barnen. Dragspelsmusik och … jag tror det var en midsommarstång, eller det skulle nog varit en men blev något annat eller … den gick att dansa runt i alla fall. (För de som gjorde det. Jag tittade på). Nyktert, trevligt, mycket folk, inget regn, lagom varmt och jordgubbar som väntade. Midsommarafton 2012.





4 kommentarer:

  1. Fullt av svenska traditioner! Mysigt.
    Jag är mätt och det beror på en annan tradition, sill och pärer.
    Nu ska jag ägna mig åt fotboll på tv.
    Ha en fin kväll!
    kram E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev glad när jag såg alla vackra folkdräkter. Bra att du blev mätt och belåten.kram

      Radera
  2. verkar som en fin midsommarafton, vi hade lite på minussidan : regn, kallt, blåsigt... men midsommarafton blev bra ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en ovanligt traditionell midsommarafton här och dessutom vackert väder. Det är inte jämt det händer.

      Radera