måndag 21 maj 2012

Äppleblommor



Ja, så var det där med blommor igen. Kan ju inte låta bli att fotografera dem. Det här är ett av mina äppleträd. Det som är det enda med ätbara äpplen på, om jag får säga det själv. Pratar man med kvarterets barn, de som brukar hänga som kråkor i mina äppleträd, eller de vuxna som utan att blinka pallar äpplen på någon annans tomt, håller de nog inte med. De anser att alla mina äppleträd har fullt ätbara äpplen. Men än så länge är det de vackraste blommor på träden, och de får jag ha för mig själv. Det är jag glad för.

4 kommentarer:

  1. Äppelblom är så sensitivt somriga. De nynnar första versen på vår nordiska sommar. Vackert.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid så efterlängtad är den sommaren och blommorna alltid lika vackra. kram

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, den har kommit nu. Om du bara visste vad vackert det är och varmt. Underbart.

      Radera