torsdag 2 februari 2012

Två år sedan



Nästan på dagen för två år sedan. Snö och kyla och Slaka kyrka. En rosa marsipanbakelse med grädde. Backen som leder upp till kyrkan var full av snö. Ingen hade grusat eller skottat den. Perfekt pulkabacke. Nästa gång det kommer så mycket snö ska jag ta med en god vän (eller två) och susa nedför. Pulkan kommer gå som en raket och skratten kommer att bli många. Kanske vi åker en gång till, för det gäller att passa på, för man vet ju aldrig när nästa snöiga vinter kommer.

9 kommentarer:

  1. snö behövs varje vinter.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har snöat i dag och det är kallt -12. Men det blev inte så mycket snö, men det är i alla fall vitt. kram

      Radera
  2. Som jag har förstått det är det bara "vissa utvalda delar" som fått snö i år!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant så. Men kallt har vi. Om en stund ska jag ut och cykla i 1/2 timme (till jobbet), det är nu -13 ute.

      Radera
  3. Pulka är fantastiskt kul! Gummibåt utför en slalombacke är vansinne, men fan så skoj!!
    kram E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gummibåt i slalombacke har jag aldrig provat. Bara sopsäck och pulka. Men tack för tipset, det måste jag verkligen prova. kram

      Radera
  4. Gör inte det!!! Du riskerar brutna skelettdelar, hematomer av oanade dimensioner, hjärnskakning, yrsel och diverse andra tillbud. trust me!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur. Då slipper jag leta rätt på en gummibåt. Det får bli en hederlig gammal pulka i en något mindre brant backe.

      Radera