torsdag 1 mars 2012

Liten grå stuga



För länge sedan bodde många människor i små grå stugor.  Det var lågt i tak, höga trösklar och väldigt små fönster. Ingen hade eget rum, utan i kök och kammare samsades föräldrar, barn, mor- och/eller farföräldrar och kanske någon annan människa som behövde någonstans att bo. Ute väntade vårens bestyr. Som tur var hade inte vintern varit så svår, den lilla stenmuren hade hela stenar och grinden stod fortfarande kvar. Vargarna höll sig undan. Snart skulle den lilla åkern plöjas och grönsakslandet sås. Om det fanns pengar förstås. Folk i gråa små stugor med små fönster hade sällan gott om det. Kanske gick de där och hade ont i magen av hunger och oro. Hur skulle det gå? Det var inte alltid bättre förr.




6 kommentarer:

  1. Det här är det senaste inlägget jag ser i min feed. Har du gjort något efter det här, så ser jag inte det.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort många fler. Jag har saknat er, ni som "pratar" med mig och tillsist insett att något är fel. Googlar man så finns bloggen men det verkar vara efter 1 mars som något hänt eftersom ni inte ser något. Suck. Vad kan det vara då?

      Radera
    2. Du har varit saknad också! Har ingen aning om vad som hänt, alla andra ser jag. Hoppas verkligen det löser sig för dig!

      Radera