torsdag 23 februari 2012

Blått till grått



Det blev ingen pulka den här gången. Det blev plus grader, regn och blåst. Snön krympte och försvann. Idag finns inte en gnutta kvar och i den leran som finns kvar vill inte ens jag cykla i. Men om jag planerar ordentligt kanske jag kan åka nästa vinter – om det nu kommer snö – och jag har hälsan – och om pulkan blir vallad – och ingen tittar på. Fast det är klart, en välkomst kommitté som väntar med varm choklad och kanelbullar kan ju vara helt okej – och någon flagga –  och en liten blåsorkester – och allmänt jubel. Suck ja, det är tur att det snart är sommar.

6 kommentarer:

  1. Vi slår till med en nationell flaggdag den dagen det blir pålkaåk!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra idé. Tar du med gummibåten så fixar jag bullarna? Men sen måste vi ha någon som håller i flaggorna också... hm. Det tål att tänka på. :) kram

      Radera
  2. Jag kan vara med och vifta i en flagga - bara jag får smaka på kanelbullarna!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer med kameran och förevigar det hela.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer att ha en fantastisk dag. kram

      Radera