onsdag 15 februari 2012

Blå morgon



Cykeltur till arbetet. Klockan är omkring 7.30. Det är snö överallt och bara lite kallt. Fåglarna sjunger så det dånar och en hackspett hamrar med. Än så länge är det ödsligt men snart kommer jag till befolkade trakter. Då lämnar jag den blå världen och träder in i … tja, den grå, bullriga asfaltsvärlden?


(Jag fotade utan blixt, det var lite dimmigt, fullt med snö, lite minus, solen lyste med sin frånvaro och alla kort blev blågrå. Så nu är det bevisat, vintern är inte alltid vit, den är blå också!)

5 kommentarer:

  1. Fridfullt.
    Dessa blå stunder borde man ha fler av!
    kram

    SvaraRadera
  2. jag tycker den blå vintern ser väldigt mysig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig cykeltur och jag passade på att njuta. Nästa vecka ska allt försvinna om prognoserna har rätt.

      Radera
  3. gäller att njuta av blåa vintern när den kommer.
    kram

    SvaraRadera