måndag 20 februari 2012

Ännu mera blått



Det var ingen som åkte pulka den där blåa morgonen. Valla backarna låg öde. Inga tjut av pulkaåkare, inga gnisslande medar efter kälkar, inget prassel efter soppåsar eller gummibåtar.  Men om man nu skulle åka,  vilken blå backe skulle man ta? Den åt vänster eller den åt höger? I vilken fick pulkan mest fart? I vilken fanns det gupp som gjorde att man flög flera meter? Och gjorde den blåa färgen att allt gick långsammare? Svåra funderingar och val. Jag tänkte och sen cyklade jag vidare utan svar, jag behövde ju inte välja, cykel kör man bara i backarna på sommaren.

4 kommentarer:

  1. Jag är ju sötvattenspirat och kapten på gummibåt i utförsbacke! Jag hade valt den vänstra backen!
    Cykla varsamt!
    kram E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett bra val. Den har jag åkt svart sopsäck i. Jag cyklar med tungan rätt i mun, har inte ramlat än.
      kram

      Radera
  2. Då väljer jag den högra backen. Ser fram emot att få reda på vilken du tycke var bäst...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den högra backen har jag också åkt i. Den hade en gång inbyggt gupp och var full av väldigt många barn.
      Jag har tur. Kan välja vilken jag har lust med (idag ingen för snön är borta) och medan jag tänker kan jag grilla korv och dricka varm oboy. Inte helt fel heller. kram

      Radera