torsdag 26 januari 2012

Snart



 
Eftersom tiden ibland går väldigt fort kommer väl kastanjeträden att blomma snart. Stora och ståtliga står de längs min cykelväg. Ett träd cyklar jag till och med under och jag väntar fortfarande på att få kastanjer i huvudet. De vassa, hårda skalen borrar sig fast i hår och hårbotten. Än har det inte hänt, men kanske i år. Hoppas det inte gör allt för ont. Det kanske till och med är rätt snyggt. En del har ju rosetter i håret,  eller hårband eller diadem. Jag kan ju ha kastanjer. Varför vara som alla andra.

6 kommentarer:

  1. Det finns ju en hårfärg som heter kastanjebrunt...så varför inte!?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, det där var vitsigt. kram

      Radera
  2. Jag tror absolut på en tiara av kastanjer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore nått' för kungahuset. Ekologiskt kan komposteras efter användning och kostar inga pengar. Själv har jag ingen användning för tiara, fast det är klart, om jag tänker efter så kanske på söndagar. :)

      Radera
  3. kör vidare med din miljövänliga tiaratanke, det borde finnas pengar att tjäna på detta. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, jag får väl göra ett försök när kastanje säsongen börjar. Du kanske behöver än till någon festlighet? :) kram

      Radera