söndag 15 januari 2012

Efterlängtad



Snart blommar den, jag längtar redan. Det är en av mina fyra olika julrosor och det är min första. Den är från mitt föräldrahem och därför är den extra dyrbar. Där stod den under körsbärsträdet och blommade tidigt på våren. Sen fick jag ta över och den planterades hos mig. Runt april börjar den blomma men som vädret är nu kanske den blommar nästa månad. Men redan finns en annan blomma i rabatten. Min vita julros blommar redan, den blommar så det knakar. Många är de vita blommorna som gläder mig varje dag när jag tittar ut genom köksfönstret. Ibland är man lyckligt lottad.

8 kommentarer:

  1. Blommor är riktiga glädjespridare!
    kram

    SvaraRadera
  2. Blommor i rabetten ute nu?? Så ska det väl inte vara...

    SvaraRadera
  3. Jodå, den vita julrosen ska blomma nu. Den kan blomma när det är snö. Får väl ta ett kort på den också.

    SvaraRadera
  4. Julblommor är verkligen härliga blommor. Om det sedan är en historia bakom desto bättre. Tack för ditt välkommen tillbaka. Kommer nog fortfarande att vara lite provisoriskt eftersom jag fortfarande studerar på halvtid utöver mitt jobb, men lite ska jag väl hinna med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag på, att du hinner med ditt fotograferande också. Det är alltid lika roligt att "hälsa på" hos dig och dina bilder.

      Radera
  5. Mycket fin blomma. Jag får väl erkänna att jag inte ens visste att de kan "bo" i rabatten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en av de vackraste blommorna. Jag har en svart också. Den är fantastisk.

      Radera