måndag 23 januari 2012

Arkivhästen



I dag var jag fotograf på mitt jobb. För att göra presentationen annorlunda behövdes något som piffade upp rader med kartonger, papper, pärmar och hyllor. Ett  flicka lånade ut en av sina finaste hästar. Den passade perfekt och den skötte sig utmärkt. Den tuggade inte på gamla protokoll, sparkade inte på kartor och den gnäggade inte så att betygen åkte huller om buller. Född filmstjärna, lydde mig i allt jag sa till den. Den nyaste stjärnan på himlen, Arkivhästen i fullt språng. Tack M:s lilla barnbarn för att jag fick låna din vackra häst.

7 kommentarer:

  1. Den var ny! Jag hade en Arkivsmurf när jag jobbade i arkiv. Vi hade många intressanta diskussioner...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här hästen var ju bara till låns, men det vore ju en idé, att något flyttade in bland alla papper. Skötte sig din smurf? Jag litar inte riktigt på arkivhästar måste jag säga :) kram

      Radera
    2. Det ska mycket till innan jag litar på en rosa häst...
      Min smurf var kanon! En riktig kompis som jag hade stort utbyte av.
      kram

      Radera
  2. nu förstår jag vad jag ska använda döttrarnas samling av My little ponys som nu är stallade i en kartong på vinden.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många användningar för vackra plasthästar. Livet är inte slut för dem bara för att ägarna växer upp. kram

      Radera
  3. Säger som Sarah - är det så de ska användas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, det finns säkert många arkiv som vill ha rosa hästar.:) Fast min lånade häst fick flytta hem igen. Fast jag funderar på troll... kanske de passar bättre i arkiv.

      Radera