torsdag 29 december 2011

Hurra för mig



Om man nu envisas med att fylla år mitt i mellan jul- och nyårsafton (idag), får man vissa år insikten att stora kalas är inget att sikta på. Det här året jobbar de flesta dagarna mellan jul och nyår och kan inte komma ifrån, helgen innan gick ju inte att kalasa på, då var det jul och helgen efter går heller inte att fira på, då är det ju nyår. Född som jag är mellan två stora helger envisas jag med att inte blanda ihop min dag med någon annan festlighet. Så i år blir det som det blir, kalaset blir det mindre. Men det är inget som säger att det blir sämre för det, det blir bara mindre bullar, kakor och tårtor. Värmen och glädjen är den samma än hur många som är här. Fast det gäller att hålla tummarna för att influensan håller sig ifrån mina gäster. Det gjorde den inte förra året. Då blev det ett väldigt litet kalas, men väldigt mycket bullar.

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till dig!
    Hoppas du får en riktigt fin dag.
    Kram E

    SvaraRadera
  2. E: Tack så väldigt mycket. Dagen har varit väldigt bra, och jag är nöjd och belåten. kram

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sarah: Tack snälla du. Jag har haft en härlig dag. kram

    SvaraRadera